Munkahelyi kockázatértékelés

A 1993 évi XCIII. trv. (Mvt) szerint a munkáltatónak rendelkeznie kell Munkahelyi kockázatértékeléssel:
„(2) *  A munkáltatónak rendelkeznie kell kockázatértékeléssel, amelyben köteles minőségileg, illetve szükség esetén mennyiségileg értékelni a munkavállalók egészségét és biztonságát veszélyeztető kockázatokat, különös tekintettel az alkalmazott munkaeszközökre, veszélyes anyagokra és keverékekre, a munkavállalókat érő terhelésekre, valamint a munkahelyek kialakítására. A kockázatértékelés során a munkáltató azonosítja a várható veszélyeket (veszélyforrásokat, veszélyhelyzeteket), valamint a veszélyeztetettek körét, felbecsüli a veszély jellege (baleset, egészségkárosodás) szerint a veszélyeztetettség mértékét. A kockázatértékelés során az egészségvédelmi határértékkel szabályozott kóroki tényező előfordulása esetén munkahigiénés vizsgálatokkal kell gondoskodni az expozíció mértékének meghatározásáról.”

Kockázatértékelés - Mikor van rá szükség?


A kockázat értékelés megléte már 1 fő munkavállalói létszámtól valamint tevékenységi körtől függetlenül szükséges.
Kockázatértékelést szükséges készíteni a tevékenység megkezdése előtt, valamint a tevékenység megváltozása esetén indokolt esetben. Indokolt esetnek tekintendő: munkakörülmények megváltozása, alkalmazott technológia megváltozása valamint veszélyes anyag-készítmény-munkaeszköz megváltozása.
A kockázatértékelést 3 évente szükséges elvégezni.


Amennyiben kockázatértékelése 3 évnél régebben készült vagy technológiájában változás következett be keressen minket bizalommal.

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása